کلینیک ایمپلنت دکتر والا کلینیک ایمپلنت دکتر والا .

کلینیک ایمپلنت دکتر والا

مقایسه ایمپلنت دندان و بریج دندان

مقایسه ایمپلنت دندان و بریج دندان
قطعا بهترین و طبیعی ترین درمان برای دندان های از دست رفته، کاشت ایمپلنت دندان است که بایستی توسط متخصص ایمپلنت دندان انجام شود در این متن درباره مقایسه ایمپلنت دندان و بریج دندان مطالب مختصری بیان می کنیم که با این دو روش درمانی بهتر آشنا شوید و هر دو روش توسط متخصصین کلینیک دکتر والا در تهران انجام میشود.

 

مزایای ایمپلنت دندان
به طور کلی از دست دادن دندان در سلامت جسمی و حتی اعتماد به نفس شما تاثیر منفی دارد و همچنین می تواند باعث مشکلاتی در سلامت دهان و دندان شما شود. شکاف در دهان می تواند باعث مشکلاتی مانند مشکل در خوردن و صحبت کردن، جابجایی دندان ها و تحلیل استخوان فک شود. همچنین افرادی که دندان های خود را از دست داده اند بیشتر در معرض مواردی مانند پوسیدگی دندان و بیماری لثه هستند.

به دلیل تأثیر بالقوه بر سلامت دهان و دندان، ضروری است که در صورت وجود یک یا چند دندان از دست رفته، در اسرع وقت به دنبال یک راه حل جایگزین باشید. دو تا از محبوب ترین راه حل های جایگزینی دندان ایمپلنت دندان و بریج دندان هستند. هر دو راه حل دارای مزایا و معایب منحصر به فرد خود هستند که می تواند انتخاب بین این دو را دشوار کند.

اگر به دنبال جایگزینی دندان های از دست رفته خود هستید، مهم است که مزایای ایمپلنت های دندانی نسبت به بریج های دندانی را بررسی کنید.

 

ایمپلنت دندان چیست؟
ایمپلنت های دندانی یک روش جایگزین دندان های از دست رفته هستند که شامل ادغام یک پایه تیتانیومی به استخوان فک می شود که سپس برای حمایت از یک دندان مصنوعی طبیعی با کمک یک اباتمنت فلزی استفاده می شود.

این روش برای جایگزینی دندان های از دست رفته امروزه به دلیل حمایت و پایداری اضافی که ایمپلنت می تواند از همجوشی خود با استخوان فک دریافت کند، یکی از محبوب ترین ها است.

 

بریج دندانی چیست؟
بریج دندان یک جایگزین دندان است که قادر به ترمیم یک یا چند دندان به طور همزمان است. این بریج از یک دندان یا دندان مصنوعی با تاج دندان در دو طرف آن تشکیل شده است. جراح روکش های دندانی را روی دندان های موجود در دو طرف شکاف ثابت می کند تا از دندان مصنوعی حمایت کند.

در حالی که بریج دندان سنتی ممکن است به دو دندان سالم در دو طرف شکاف بدون دندان نیاز داشته باشد، سبک‌های دیگری از بریج‌ها وجود دارند که این کار را نمی‌کنند. به عنوان مثال، پل کنسولی از یک دندان لنگر تکی پشتیبانی می‌کند و بریج‌های تحت حمایت ایمپلنت از ایمپلنت‌های دندان پشتیبانی می‌کنند.

 

دلایل انتخاب ایمپلنت دندان
در حالی که هر دو گزینه برای جایگزینی دندان از دست رفته می توانند تسکین و کیفیت زندگی را بهبود بخشند، ایمپلنت های دندانی مزایای زیادی نسبت به بریج دندانی دارند که ممکن است آن را به راه حل بهتری تبدیل کند.

 

قدرت و پشتیبانی
هنگامی که صحبت از استحکام و پشتیبانی به میان می آید، ایمپلنت دندان به عنوان گزینه جایگزینی دندان بی بدیل است. از آنجایی که ایمپلنت به استخوان فک متصل می شود، پایداری بسیار مشابهی با دندان طبیعی نسبت به بریج دندانی دارد. این باعث می شود ایمپلنت دندان بادوام تر باشد و کمتر بر آنچه که می توانید یا نمی توانید بخورید تأثیر بگذارد.

 

حالت طبیعی
یکی از بدترین قسمت های از دست دادن دندان روشی است که می تواند بر اعتماد به نفس شما تأثیر بگذارد. ممکن است از باز کردن دهان خود در مقابل دیگران خجالت بکشید. در حالی که هر گزینه جایگزینی دندان می تواند این ناراحتی را کاهش دهد، برخی از گزینه ها طبیعی تر از بقیه به نظر می رسند.

گزینه ای که به بهترین وجه با ظاهر و احساس یک دندان طبیعی مطابقت دارد، ایمپلنت دندان است. ایمپلنت دندان می تواند آنقدر طبیعی به نظر برسد که حتی نتوانید آن را به عنوان یک دندان مصنوعی تشخیص دهید.

 

حفظ تراکم استخوان
ریشه دندان ها مسئول تحریک رشد استخوان در فک شما هستند. هنگامی که دندانی را از دست می دهید، تحریک استخوان را نیز از دست می دهید و متعاقباً ممکن است از دست دادن استخوان رخ دهد.

اگر به اندازه کافی بدون دندان بمانید، از دست دادن استخوان می تواند آنقدر قابل توجه باشد که ساختار صورت شما شروع به تغییر کرده و ظاهر شما را تغییر دهد. اغلب، این تغییر در ظاهر منجر به افتادگی پوست و پیری زودرس می شود.

با ایمپلنت دندان می توانید از تحلیل استخوان و عوارض ناشی از آن جلوگیری کنید. از آنجایی که ایمپلنت با استخوان فک ترکیب می شود، مانند ریشه دندان عمل می کند و رشد بیشتر را تحریک می کند. بریج های دندانی زیر خط لثه شکسته نمی شوند و بنابراین نمی توانند به حفظ تراکم استخوان کمک کنند.

 

طول عمر
یک ایمپلنت دندانی که به خوبی نگهداری شده باشد می تواند مدت بسیار زیادی دوام بیاورد، با برخی تخمین ها طول عمر یک ایمپلنت حدود 50 سال است.

در مقابل، یک بریج دندانی ممکن است تنها کسری از آن زمان را دوام بیاورد و میانگین عمر آن حدود شش تا ده سال باشد. این اختلاف در دوام این دو به ایمپلنت ها مزیت چشمگیری می دهد.

 

مقرون به صرفه بودن
در مقایسه با بریج دندان، ایمپلنت دندان از نظر هزینه های اولیه گران تر است. با این حال، در دراز مدت، یک ایمپلنت دندان به دلیل هزینه‌های نگهداری که احتمالاً یک پل دندانی به آن نیاز دارد، می‌تواند در هزینه شما صرفه‌جویی کند.

به عنوان مثال، ایمپلنت دندان با مراقبت مناسب می تواند چندین دهه دوام بیاورد. از سوی دیگر، حتی با مراقبت مناسب، یک بریج دندان ممکن است در بازه زمانی بسیار کوتاه تری نیاز به تعویض داشته باشد.

هنگامی که بودجه خود را برای یک روش جایگزینی دندان در نظر می گیرید، مهم است که هزینه های طولانی مدت هر گزینه را در نظر بگیرید. عواملی مانند نگهداری، دوام و نیاز به تعویض نقش زیادی در قیمت نهایی دارند.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ دی ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۳۰:۱۸ توسط:دکتر والا موضوع: نظرات (0)